Rezervări
Hotel
Avion
Autocar
Rent-a-car
Linkuri utile
Protectia Consumatorilor — A.N.P.C. Informatii utile de calatorie in UE Conditii bilete avion Sfaturi de calatorie Mersul trenurilor Starea vremii Ora pe glob

Informaţii utile
Conditii bilete avion
Contract cu turistul
Sfaturi de Calatorie
Recomandari hoteluri Turcia
Licenta turism
Polita asigurare 2015-2016
Brevet
Polita asigurare 2016-2017


Curs valutar BNR




Contact
SC MOLDOVA TRAVEL SRL
Agentia de turism Travel4you 
CUI 21904406
Nr. Reg. Com. J22/1693/2007
P-ta. Unirii, Nr.6, Bl.6, parter, birou 2
Iaşi, România

Tel: 0232 240 505 |
     0232 267 796
Fax: 0332 815 044
Mobil: 0728 330 325


Email: office@travel4you.ro

Licenta de turism nr. 4440 din 30.03.2010

Brevet de turism nr. 14927; Posesor brevet Pascu Ana-Maria

Polita insolvabilitate OMNIASIG nr. 43084  din 10.05.2015; expira la 09.05.2016; 

Operator de date cu caracter personal nr.16594

Capital social 1200 lei

Croaziere




Timp de mii de ani, vasele au constituit instrumente strict funcţionale, servind pentru obţinerea hranei, pentru transport şi pentru război. Călătoriile pe mări şi oceane erau lupte cu forţele naturii, iar supravieţuirea necesita un efort imens. Cum s-a ajuns ca oceanul să constituie o destinaţie ideală pentru odihnă şi relaxare?
Primul pas a fost traversarea oceanului Atlantic de către SS Savanah, primul vapor cu propulsie pe bază de aburi ce a dus la bun sfârşit această misiune. Nava a părăsit pe 22 mai 1819 portul Savannah, Georgia, şi ajuns pe 20 iunie la Liverpool, Anglia.
Cu trecerea timpului, costul traversării oceanului de către vasele cu abur a scăzut datorită îmbunătăţirii motoarelor. Astfel, comerţul transoceanic a devenit viabil din punct de vedere economic. Odată început transportul de mărfuri între Europa şi America, traversarea Oceanului Atlantic a devenit accesibilă şi cetăţenilor de rând.
Pacheboturile construite pentru transportul pasagerilor de pe un continent pe celălalt au consemnat începutul epocii transportului ieftin şi sigur pe apă. Pe măsură ce ruta transatlantică a crescut în popularitate, companiile ce deţineau pacheboturi au început să se diferenţieze prin luxul oferit la bord. Cel mai cunoscut pachebot de acest tip este celebrul Titanic, la bordul căruia existau un bazin de înot, o sală de sport, un teren de squash, băi turceşti, baie electrică şi o cafenea cu verandă.
Chiar şi aşa, scopul principal al acestor vase era transportul, nu turismul. Primul vas destinat în exclusivitate călătoriilor de relaxare a fost Prinzessin Victoria Luise. Lansat la apă pe 29 iunie 1900, acest vas era proiectat să ofere o călătorie confortabilă în cadrul voiajelor de relaxare oferite de compania germană HAPAG, originară din Hamburg. Ideea voiajelor de relaxare îi aparţine unui oficial al companiei, nemulţumit de faptul că vasele erau nefolosite în timpul iernii, când nu existau pasageri dornici să traverseze Atlanticul din cauza vremii dificile. El a conceput un "voiaj de relaxare" prin Mediterana şi Orient. Aceste excursii s-au demonstrat populare în rândul publicului larg, însă vasele folosite pentru călătoriile transatlantice erau proiectate pentru eficienţă, nu pentru confort. De asemenea, pentru că pe aceste vase existau zone rezervate diferitelor clase de călătorie, accesul la punte era restricţionat.
Prinzessin Victoria Luise a fost proiectată să ofere cele mai bune condiţii pasagerilor, iar puntea era amenajată pentru clima caldă prin care urma să treacă vasul, evitând structurile necesare pacheboturilor ce traversau nordul Atlanticului. Toate cele 120 de cabine ale vasului erau de lux, iar la bord pasagerii se puteau bucura de o bibliotecă, de o sală de sport şi chiar de o camera obscura, dedicată fotografilor amatori. Se spune că însuşi împăratul Franz Joseph a fost invidios după ce a inspectat vasul, dezamăgit de faptul că era mai lung decât yachtul regal Hohenzollern.
Succesul primului voiaj efectuat de Victoria Luise în 1901 a fost extrem de mediatizat în epocă, astfel că firmele concurente au conceput la rândul lor vase dedicate în exclusivitate vacanţelor. Aşa a început era croazierelor de lux, ce a continuat până la Primul Război Mondial.
În acea perioadă, vasele de croazieră erau accesibile doar persoanelor din clasele superioare. Companiile îşi obţineau majoritatea profitului din cursele transatlantice. Condiţiile economice precare de după război şi restricţiile impuse imigraţiei de către SUA au dus la reducerea masivă a numărului de curse transatlantice. Pentru a supravieţui, companiile de profil au fost nevoite să extindă ramura dedicată croazierelor.
În ciuda Marii Crize Economice, numărul de pasageri pe vasele de croazieră a crescut. Acest fapt aparent ciudat îşi găseşte rapid explicaţia: Era Prohibiţiei. Pentru că restricţiile anti-alcool ce erau impuse pe teritoriul SUA nu se aplicau şi pe vase, croazierele dedicate consumului de băuturi alcoolice au devenit extrem de populare.
Odată cu cel de-al doilea război mondial şi apariţia zborurilor transatlantice, transportul pe ocean a devenit o opţiune prea scumpă şi prea lentă pentru cei ce doreau să traverseze Atlanticul, astfel că multe companii au dat faliment. Cele care au rezistat, au făcut-o transformând vasele de transport în vase de croazieră. Pentru că acest proces era costisitor, companiile nou apărute, dedicate exclusiv croazierelor, au avut de câştigat. Royal Caribbean este doar dintre companiile europene ce au intrat atunci pe piaţă, ţintind mai ales zona Insulelor Caraibe, uşor accesibile din porturile pe coasta de est a Americii.
În anii '80 şi '90 industria vaselor de croazieră a menţinut satisfacţia pasagerilor la un nivel ridicat, conducând astfel la creşterea masivă a numărului de turişti ce optează pentru astfel de vacanţe. Dacă în 1981 aproximativ 1,5 milioane de persoane erau clienţi ai operatorilor de vase de croazieră, în 2004 numărul se ridica la 9,1 milioane. Pentru a răspunde cererii mari şi totodată pentru a putea oferi o varietate de activităţi pe vas, astfel încât toţi turiştii să fie satisfăcuţi, vasele de croazieră au devenit din ce în ce mai mari



Director web Director Web